lördag 1 december 2007

Poesiutmaningen fortsätter

Jag skickade iväg en bloggutmaning till två kamratbloggar för inte så länge sedan. Utmaningen i form av en fråga: vilken dikt har inspirerat dig? Jag bad också dem att skicka vidare utmaningen till en valfri blogg.

Politics and Philosophy som var först ut bidrog med ett stycke av Majakovsikjs mästerdikt 150 000 000 och valde att skicka vidare till Björnpoesi, som med 25 års eget skrivande antagligen har en enorm källa att ösa ur, samt till Biology and Politics.

Röda Raketer bidrog med en dikt om den danske författaren Martin Andersen Nexö, skriven av Gustav Johansson. Han skickade vidare utmaningen till Partigiani Livornesi Scandinavia vars dikt publicerades i förra posten, samt till Frihet och Framsteg.

Jag väntar med spänning på eventuella svar! Och glöm inte att skicka den vidare.

1 kommentar:

Anders Eriksson sa...

Jag måste tyvärr passa på utmaningen, då jag är för dålig på att läsa poesi. Ser detta projekt som ett tillfälle till bättring :)

Däremot har jag passat vidare utmaningen till Tio meter över havet.